Połączenie świadomego oddechu z ćwiczeniami zwiększa ich efekt i opóźnia zmęczenie. Relaksacja i ćwiczenia oddechowe dotleniają nasz organizm, zwiększają siłę mięśni oddechowych oraz usprawniają ruchomość klatki piersiowej. Ćwiczenia oddechowe relaksują ciało i umysł, są sposobem na rozładowanie codziennego stresu. Relaksacja i ćwiczenia poprawiające zakres ruchomości w stawach zwiększają sprawność w żuciu codziennym. Ćwiczenia te sprawiają, że kręgosłup jest silniejszy, a ruchy naszego ciała są sprężyste. Pozdrawiamy WAS serdecznie i zachęcamy do ćwiczeń: Iza, Joanna, Stefania, Mateusz i Igor i prezentująca ćwiczenia Basia

Witam Was kochani Studenci! 

Rok akademicki 2019/2020 upłynął bardzo szybko, jednak inaczej niż zwykle. Po raz pierwszy od 15 lat, zróżnicowany program edukacyjny, sportowy, integracyjny i aktywizujący naszych członków nie został w pełni zrealizowany z powodu panującej sytuacji epidemiologicznej.

Czytaj więcej: LIST OTWARTY DO SŁUCHACZY

Szacuje się, że co trzeci człowiek po 65 roku życia oraz co drugi po 80 roku upadł przynajmniej raz w roku. Upadki są niestety najczęstszym powodem wizyt osób starszych u lekarza. W naszych cotygodniowych odcinkach prezentujemy ćwiczenia poprawiające zdolności koordynacyjne w tym równowagę, poprawiające siłę mięśni i stabilność postawy ciała. Tym razem Igor zaprezentuje sposób postępowania bezpośrednio po upadku. Niezmiernie ważna jest kolejność wykonywanych czynności - na początek jeśli jesteś sama/sam w domu sprawdź, czy nie wystąpiły poważne urazy w tym złamania i dopiero później zacznij powoli podnosić się w sposób demonstrowany przez Igora.
Zachęcamy Państwa do kilkukrotnego obejrzenia tego materiału, ale przede wszystkim do przećwiczenia techniki wstawania - przejścia do klęku podpartego i do pozycji siedzącej. Przekażcie ten film Waszym sąsiadom, znajomym.
Cieszymy się, że są Państwo z nami.

 

Szanowni Państwo!

 
Jesteśmy zmuszeni odwołać "rejs po kanale gliwickim"ponieważ niewiele zmieniła się sytuacja epidemiologiczna a z kolei organizator postawił - naszym zdaniem
zbyt duże wymagania.
Osoby,które poniosły jakieś koszty prosimy o przesłanie maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i podanie numeru konta bankowego celem zwrotu pieniędzy.
W przyszłym roku jeżeli zaistnieją sprzyjające okoliczności powrócimy do zorganizowania wycieczki.

1) zbyt bliskiego kontaktu (mniej niż 2 m),
2) zamkniętych pomieszczeń (bez dopływu świeżego powietrza),
3) miejsc źle wentylowanych
4) miejsc zatłoczonych.

Jeśli nie chcesz dać się zarazić noś maskę w tłumie, zachowuj bezpieczny dystans i często myj ręce.
Paweł Grzesiowski

 

Nie zapominajmy, że często osoby starsze czują się zagubione w obecnej sytuacji. Wstydzą się poprosić bliskich o pomoc w codziennych czynnościach. Nie tylko w tym dniu dbajmy o to, by seniorzy nie czuli się samotni i pominięci. Czasem wystarczy jeden telefon 📱. Może Twój telefon? #zadzwońdoseniora

Ukazał się jubileuszowy specjalny Głos Seniora nr 50 :) 📣💪
Już do Was jedzie. Dla niecierpliwych jest dostępny on-line
72 strony - wywiadów, konkursów, porad, interwencji i zaproszeń do aktywności, edukacji i solidarności z innymi Solidarni z Seniorami, Stylowi Seniorzy. Ku przestrodze - lista najnowszych przestępstw w ramach Stop Manipulacji - nie daj się oszukać, Gminy partnerskie w programie Gmina Przyjazna Seniorom i Ogólnopolska Karta Seniora! Zobacz on-line 🧐🤓😎
📌 https://issuu.com/glos_seniora/docs/gs_50
📌 https://glosseniora.pl/wp-content/uploads/GS_50-2.pdf

Helena ma 95 lat. Ćwiczy codziennie dla zdrowia. Ostatnio założyła swojego Facebooka.
Zastaw ćwiczeń

Posłuchaj i uśmiechnij się

Posłuchaj i uśmiechnij się

wtorek, 16 czerwiec 2020 12:45

Aktywny Senior

Ćwiczenia dla seniora - aktywnie na spacerze

czwartek, 06 sierpień 2020 13:59

Powrót do harmonii życia

piątek, 05 czerwiec 2020 12:18

Ćwiczenia dla seniora - aktywnie w domu

piątek, 05 czerwiec 2020 12:08